26 серпня 2016 р.

Мистецтво прохання

Як повідомити про те, що тобі необхідна допомога? Правильно - попросити про неї! Отож, просити теж потрібно вміти.
Це дивно, але звернутися за допомогою може бути важко, причому навіть по незначній проблемі. Прохання про допомогу розцінюється як ознака того, що ви не досконалі. Це може привести до виникнення почуття слабкості або неповноцінності. Проте, це життєво важливий навик. З багатьма життєвими труднощами людина не може впоратися самотужки - у нас просто недостатньо життєвого досвіду, щоб уміти робити все самостійно. Якщо вам потрібна допомога з домашнім завданням або з пошуком лікування серйозного захворювання, попросивши про допомогу, ви зробите перший крок на шляху до успіху.
Однак, часто ми зупиняємось на початку справи лише через страх, що не дозволяє нам рухатись у необхідному напрямку. Цим страхом є страх відмови. З іншого боку, і нам відмовити буває важко, тому що здається, що ми цим скривдимо людину. Таким чином, прохання і відмова стають не просто інструментом досягнення мети, але й джерелом комплексів та психологічних проблем. Для вдосконалення навички, що є такою необхідною у житті хочу представити вправу, в ході якої можна буде підібрати підхід до будь-якої людини в процесі прохання про допомогу.

Отже, існує 3 ролі підходу до об`єкта з проханням:

І рівень (найнижчий) роль підлеглого.
На цьому рівні «підлеглий» не амбіційно та у формі благання чи пошуку поради веде бесіду зі співрозмовником. Приємні слова на адресу керівника можуть створювати позитивний настрій і працювати на справу.

ІІ рівень (середній) – роль співробітника.
Роль співробітника характеризується людяністю розмови, де обидві сторони спілкуються у невимушеній формі та домовляються до взаємовигідного, або ж достатньо вигідного для обох, результату.

ІІІ рівень (найвищий) – роль керівника.
Розмова з використанням  цієї ролі носить характер наказу про надання допомоги.  Застосовується у меншості випадків, але має право на існування в окремих ситуаціях.

Знаючи існування даних рівнів можна підбирати окремі ролі у розмові з різними людьми для результативної розмови стосовно отримання допомоги.
Застосовуючи дану теорію в практиці, не слід забувати і про принципи етики спілкування та культуру мовлення.

"Просіть, і дасться вам; шукайте, і знайдете; стукайте, і відчинять вам. Бо кожний, хто просить, одержує; хто шукає, знаходить; хто стукає, тому відчиняють"

Немає коментарів:

Дописати коментар

Не жалій про скоєне; Відпускай образливе; Прикрашай спотворене; Відкидай загублене. Вінайди загублене; Доглядай посіяне;  Розфарбуй знебарвл...